Chapel Down Sandal
Click image to zoom

Chapel Down Sandal

£39.95

NEW

In stock - Despatched in 2-3 working days

Size guide
  1. Description
  2. Details
  3. Measurements
  4. Delivery & Returns

100% Leather

For sunny walks down cobbled streets, looking for the perfect café to stop for a cream tea. These soft leather sandals feature a woven design across the foot, with an adjustable backstrap for a secure fit. They are finished with leather linings, cushioned Sea Air® insoles and gum soles for all-day comfort. In a choice of beautiful Cornish colours designed to complement our summer dresses and linen crops.

Customer Reviews
* * * * * Rated 5/5 (48 reviews)

Average customer rating 5 out of 5, based on 48 reviews.

Write a Review
X Close
Acceptable Use Policy

Information provided in this form will only be used in connection with the review. For more information, please read our privacy policy.

Fit: Small Fit
* * * - -

Disappointed

Bought 2 pairs Flowers Stem sandals last year. Best fitting & comfortable sandals I have ever had. So I bought the Chapel Down sandals with high expectation. So disappointed, they felt narrow & very uncomfortable. Returned sadly.

Posted by  •  1st May 2021

Comments:

Dear Seren2,

Thanks for your review and we're sorry that the sandals weren't perfect for you this time. We will be sure to pass your feedback on to the design team.

Best wishes,
The Seasalt Team

Fit: Small Fit
* * * * -

Well made sandal, but narrow

These are well made flat sandals with a good cushioned sole.. However, they were too narrow for my fairly wide feet. I even tried to size up to see if this helped. Regrettably, it did not, so I had to send them back.

Posted by  •  14th April 2021

Comments:

Dear Shropshiregirl,

Thanks for your review and we're sorry that the sandals weren't perfect for you this time. We will be sure to pass your feedback on to the design team.

Best wishes,
The Seasalt Team

Fit: Small Fit
* * * * -

Just too narrow

I had to return these as they were too narrow for me. I don't usually need wide shoes but they pinched. They might have eased with wear but I didn't want to take the chance. Not been refunded yet which is unusual Seasalt are usually quick to refund.

Posted by  •  13th April 2021

Comments:

Dear Grumpy52,

Thanks for your review and we're sorry that the sandals weren't perfect for you this time. We will be sure to pass your feedback on to the design team.

Refunds usually take between 3 to 5 days from receipt (excluding weekends and bank holidays). Please track your returned parcel at https://www.royalmail.com/track-your-item#/ to confirm it's arrived with us before getting in touch.

When your refund is completed, you'll receive an e-mail confirming your refund which will be made to your original payment method. Please bear in mind that it can take between 3 and 10 days for the refund to show on a card, depending upon your card provider. At very busy times, your refund may take a little longer.

Best wishes,
The Seasalt Team

Fit: True to Size 
* * * * *

Chapel down sandal

Excellent. Good fit nice looking comfortable

Posted by  •  11th April 2021

Fit: True to Size 
* * * * *

Mother's Day Present

Every year I buy my mum sandals for Mother’s Day. She loved these ones. Very comfy and the colour is great! Happy mum, happy me!

Posted by  •  23rd March 2021

Fit: Small Fit
* * * * -

Lovely colour and quality but narrow and flat

Loved colour - green. Lovely quality. Unfortunately front of sandal too narrow - would be uncomfortable in heat. Also too flat for foot arch. Will be ideal for others but sadly had to be returned.

Posted by  •  5th September 2020

Fit: True to Size 
* * * * *

Chapel Down Sandal

Loved the style and colour of these sandals, but unfortunately they were too narrow for my feet and regrettably had to return them.

Posted by  •  21st August 2020

* * * * *

Love these!

I adore these sandals, lovely colour, comfortable and so versatile, I have worn these all Summer! Love them so much I've invested in another similar pair from Seasalt for next Summer!

Posted by  •  19th August 2020

* * * - -

Not quite right

So let’s start with the positives, lovely soft leather, doubt they would rub or need wearing in. The padding to footbed seems really good and cushioning so they would be comfortable.

The design/fit is just not quite right tho. The band to top of the foot is unnecessary and the toe gap is very small and far forward, you could only see my first three toes. It should be higher up the foot. They ended up looking orthopaedic/frumpy. So close but yet so far, will be returning.

Posted by  •  5th August 2020

Fit: True to Size 
* * * * *

Beautiful and comfortable

I got the green sandals, and they are gorgeous. From the first time I wore them they were really comfortable, due to the slight padding. They can be a bit tricky to fasten, but that might just be me. I think I have the knack now! They get lots of compliments and I love them.

Posted by  •  3rd August 2020

Recently Viewed