Wood Cabin Coat
Click image to zoom

Wood Cabin Coat

From £69.95 - £159.95

Up to size 28

In stock - Despatched in 2-3 working days

Size guide
  1. Description
  2. Details
  3. Measurements
  4. Delivery & Returns

70% Wool, 30% Polyester

A handsome wool blend coat that’s perfect for autumn. The fabric has been designed by Seasalt and specially woven for us, blending together sophisticated shades of colour as well as offering warmth and textural interest. The simple, clean lines, slightly curved collar and front shaping seams of our Wood Cabin Coat create a flattering, feminine silhouette. We’ve lined the body in cotton poplin with a unique Seasalt print, while the sleeves are lined in polyester, so you can slip it on and off easily. Two side entry pockets add the finishing touch.

Customer Reviews
* * * * - Rated 4/5 (82 reviews)

Average customer rating 4 out of 5, based on 82 reviews.

Write a Review
X Close
Acceptable Use Policy

Information provided in this form will only be used in connection with the review. For more information, please read our privacy policy.

Fit: True to Size 
* * * * *

Lovely coat

Lovely quality coat with beautiful lining.True to size.

Posted by  •  20th February 2021

Fit: Small Fit
* * * - -

A shame

Was excited to receive my new coat, but the twelve, which usually fits well, was very tight in the chest. The coat was also incredibly creased, and the creases showed no sign of dropping out after hanging, so, sadly, I've returned it. Ah well.

Posted by  •  7th February 2021

Comments:

Dear Marley,

Thanks for your review and we're sorry that the coat wasn't perfect for you this time. We will be sure to pass your feedback on to the relevant teams.

Best wishes,
The Seasalt Team

Fit: True to Size 
* * * - -

Lovely coat but too fragile

I bought this coat last year and loved it but last time i went to put it on i noticed an enormous rip along the back shoulder seam. I've never had this happen with a coat before, seasalt clothes are normally such high quality i expected it to last much longer. Very disappointed as it's a beautiful coat.

Posted by  •  4th February 2021

Comments:

Dear Hoymoon,

Thanks so much for taking the time to review your coat but we're really sorry to hear that it's not perfect. We work really hard to make sure our garments are of the best quality, however when something doesn't meet the high standard that we'd expect, we aim to resolve it promptly for you.
Our customer service team will get in touch to make it right.

Best wishes,
The Seasalt Team

Fit: Bigger Fit
* * * * *

So sad

Loved the fabric and the style, unfortunately I fell between 2 sizes (one pulled across the bust the bigger drowned me).

Posted by  •  3rd February 2021

Fit: True to Size 
* * * - -

Creased

Lovely style and fit. I had no problems with the shoulders as some others had. The only reason I’ve marked it down is due to the amount of creases when it arrived. Don’t think they would come out easily as I did hang the jacket up for a couple of days to see if they would reduce. Sadly sent it back, just waiting for my refund.

Posted by  •  20th January 2021

Comments:

Dear Hope,

Thanks for your review but we are sorry to hear that your coat arrived creased. We always want to ensure our lovely items are packed with care and arrive to you in perfect condition so we will be sure to pass your feedback on to the relevant teams.
Our Customer Services team would be pleased to help if you need any further assistance. Call 01326 640075 or hop onto a chat at www.seasaltcornwall.co.uk

Best wishes,
The Seasalt Team

Fit: True to Size 
* * * * *

Lovely coat

Just received this coat. It's a really nice cut. The sleeves are a bit on the long side, I could have left them but as I'm handy with a needle I will shorten them. I'm size 16 or 18 so I got 18 and it fits beautifully allowing for a cardi. Looking forward to being able to go out a bit more to show it off!

Posted by  •  15th January 2021

Fit: True to Size 
* * * * *

Great coat

I have this coat in coal, rye and blue now and absolutely love them all . Comfortable and warm to wear but also love the style, texture and pattern

Posted by  •  13th January 2021

* * - - -

Strange back of the coat

The coat fits beautifully from the front but the back curves up very strangely- it doesn’t fall properly without having to tug it from the bottom. I would be interested if anyone else has noticed this. I don’t really want to return it but don’t know if I could put up with having to make sure the coat hangs properly at the back each time I put
It on ☹️

Posted by  •  11th January 2021

Comments:

Dear Molly,

Thanks for your review and we're sorry to hear of the issues you are having with the back of the coat. We will be sure to pass your feedback on to the design team.

If you haven't already done so, you can pop it back to us using the free post label enclosed in your parcel. We have a 'no quibble' refund policy so we'll arrange your refund just as soon as we receive it.

If you have any further issues, our customer service team would be pleased to help. Call 01326 640075 or hop onto a chat at www.seasaltcornwall.co.uk

Best wishes,
The Seasalt Team

* * * * *

Lovely coat

This coat is beautiful. On the large side so ordered size down.

Posted by  •  1st January 2021

* * * * -

Pretty lightweight country style

I'm really quite happy with this lightweight coat but with a couple of niggles.
As one review said, one shoulder sits higher. Also the sizing is several inches different from the measurements given for my size. I've wide shoulders so I've sized up and I'm glad I did because there's no room to spare when I raise my arms. Overall it's incredibly pretty and light for a wool coat and I know I'll enjoy wearing it very much

Posted by  •  19th December 2020

Recently Viewed