Falmouth Dawn Coat
Click image to zoom

Falmouth Dawn Coat

£150.00

Sold Out - Despatched in 2-3 working days

Size guide
  1. Description
  2. Details
  3. Measurements
  4. Delivery & Returns

This super flattering coat is inspired by military tailoring and designed for a feminine shape, with clever panels for sleek silhouette. It’s fully lined, so it’s easy to slip on and off. Choose from cosy boiled wool with a tactile, felt-like texture, or a drapey indigo cotton and wool blend.

Due to the soft, more supple nature of our indigo blend, you may wish to size down for a true fit.

Customer Reviews
* * * * - Rated 4/5 (130 reviews)

Average customer rating 4 out of 5, based on 130 reviews.

Write a Review
X Close
Acceptable Use Policy

Information provided in this form will only be used in connection with the review. For more information, please read our privacy policy.

* * * - -

Loved the Look

Loved the look of the coat and the colour.
Unfortunately it didn't look good when fastened just too fitted!
Sent it back!

Posted by  •  1st October 2017

Fit: Bigger Fit
* * * - -

Too big

Ordered a size bigger as thought ' room for jumpers' but came up over my mouth and down over my hands. So certainly warm.

Lovely coat though for anyone it fits.

Posted by  •  29th September 2017

* * * - -

Disappointed

Purchased for my mum, she's a size 18/20 and sadly although fitted on width the arms were too big as is often the case when going into bigger sizes. It was also too long despite her being 5 ft 11". It was also far too thin and light so would not have confidence that it would keep you warm in winter, more of an autumn coat I feel. Lastly arrived very creased and quite disappointing considering the cost of the coat.

Posted by  •  28th September 2017

Fit: True to Size 
* * - - -

Disappointed

I found this coat true to size, love the colour and style, but, I have a problem with the lining. When I first put the coat on I find it doesn’t hang properly at the back and has to be pulled down. It’s as if the lining fabric doesn’t run freely over my clothes.

Posted by  •  13th November 2019

Comments:

Hi Frankie

Thank you so much for taking the time to review your Falmouth Dawn Coat, but we're really sorry to hear that it's not perfect. We work really hard to make sure our garments are of the best quality, however when something doesn't meet the high standard that we'd expect we aim to resolve it promptly for you.

Our customer service team will get in touch to make it right.

Best wishes
Seasalt




* * - - -

Sadly Returned

The coat was the most beautiful green and fitted well but it's boiled wool, which I loathe and hadn't spotted in the description. Also it creased and was impossible to straighten the sides of the hem which hung really badly. Such a shame.

Posted by  •  13th November 2019

Comments:

Hi Stellabea

Thank you for reviewing the Falmouth Dawn Coat. We're sorry to hear that it wasn't perfect for you this time and of course we'll arrange a 'no quibble' refund for you if you'd like to pop it back to us using your free post label.

We're sorry to hear the coat arrived creased; for future reference, we recommend hanging up and steaming to remove the creases caused in transit, or contact our customer service team on 01326 640075 for advice.

We've got some beautiful coats in our new collection, which might just be perfect so do take a look...Please see 'Details' and 'Description' on any item page for information about material and other features.

Best wishes
Seasalt


* * - - -

Great coat. Shame it's bobbling.

I got this coat less than 2 weeks ago. Have worn it a few times absolutely love it. It is a lot of money and I very rarely spend money on myself so it was a real treat.
But unfortunately it's bobbling. I'm unable to take it back as I got it whilst visiting my sister in Dorchester. And won't be going back again for a while.
Really gutted that my treat to myself hasn't stayed beautiful for very long.

It is however a beautiful fit. Great colour and lightweight.

Posted by  •  19th December 2018

Comments:

Dear Holly,
Thank you for your review of the Falmouth Dawn Coat. This certainly doesn’t sound up to our usual high standard. One of our Customer Service Team will be in touch with you very shortly.
Best wishes, Seasalt.

* * - - -

Bit of a bell end ...

I found the cut of this coat to have much more of a "bell end" kick out effect than I'd noticed in the pictures so sent it back.

Posted by  •  17th October 2018

Comments:

Dear Laura
Thanks for your review of the Falmouth Dawn Coat sorry it wasn’t the perfect design for you. We do however have some other great designs available in similar winter coats. Please take a look at the Charcoal Burner and Wood Cabin Coats. If you’d like to call our friendly customer service team on 01326 640075 or pop onto Live Chat on our website at www.seasaltcornwall.co.uk we can talk through other options.
Best wishes, Seasalt.


* - - - -

Awful

So disappointed! First one was faulty as the hem and lining were stitched wrongly. Ordered a replacement and found it very poor. The fabric was lovely but the sleeves were far too long and narrow - no room for a jumper though the body was a regular size 16 (i’m 5’7). Pockets far too low, it looks like a very cheap garment badly cut and altogether ridiculously overpriced.

Posted by  •  18th October 2019

Comments:

Hi Suffolk Garden

Thank you for reviewing the Falmouth Dawn Coat. We're sorry to hear that the first one wasn't up to our usual high standard, but pleased you were able to return it for a refund.

We're sorry to hear that the replacement wasn't perfect for you and of course we'll arrange a 'no quibble' refund for you if you'd like to pop it back to us using your free post label.

We've got some other beautiful coats in our new collection. The Charcoal Burner Coat might just be perfect so do take a look...

Best wishes
Seasalt

* - - - -

Disappointed

I bought a pair of midnight blue cords from the Beverley store then ordered a greyish colour online. Love them both as great quality and fit.

I then decided to buy this coat. Bought size 14 as reviews said was on small side. This is the correct size for me. The coat is a lovely colour. However it arrived extremely creased. I ironed the lining but didn’t make much difference. It also hangs in a strange way - sticks out at the sides. I also feel maybe the lining is too tightly sewn hence the strange shape when wearing. I have worn this once and didn’t feel comfortable. As the title says - disappointed.

Posted by  •  13th November 2018

Comments:

Dear Adamsel,
Thank you for your review of the Falmouth Dawn Coat. This certainly doesn’t sound up to our usual high standard. One of our Customer Service Team will be in touch with you very shortly.
Best wishes, Seasalt.

Fit: Small Fit
* - - - -

Iffy Sizing

I bought a size 14 for my daughter and it arrived promptly in a beautiful gift box. Sadly it was too small. She took it to the shop in Salisbury, but the size 16 was huge on her and looked like a sack. Very disappointed as it was exactly the coat she was looking for, in her favourite colour.

Posted by  •  10th November 2018

Recently Viewed