High Deck Pinafore Dress
Click image to zoom

High Deck Pinafore Dress

£75.00 £39.95

EOSS Dec 2020

Sold Out - Despatched in 2-3 working days

Size guide
  1. Description
  2. Details
  3. Measurements
  4. Delivery & Returns

100% Cotton

A stand-out pinafore dress with a signature Seasalt twist. Our High Deck Pinafore Dress is made from slightly chunky yet soft and supple cord. Fitted to the waist, it falls below the knee and has a side zip and two deep pockets. Just add a dash of Breton stripes for a nautical look yet feminine look. Stylish and flattering, this is a wardrobe staple for the season.

Customer Reviews
* * * * - Rated 4/5 (138 reviews)

Average customer rating 4 out of 5, based on 138 reviews.

Write a Review
X Close
Acceptable Use Policy

Information provided in this form will only be used in connection with the review. For more information, please read our privacy policy.

Fit: Small Fit
* * * - -

Lovely dress just tight

This arrived today and agree it is a darker colour but still a lovely colour. Excellent quality materials but unfortunately very tight across the bust. I had used the size check tool to give the best chance of a good fit, unfortunately it wasn't accurate. I really wish I had ordered 2 sizes to try on as the size 18 is no longer available. If you have a larger bust I would get a size bigger.

Posted by  •  15th January 2021

Comments:

Dear Lynne,

Thanks for your review but we're sorry to hear that you've had issues with the sizing, we will be sure to pass this feedback on to our design team.

Best wishes,
The Seasalt Team

Fit: True to Size 
* * * * *

Another lovely Seasalt pinafore!

Bought for me as a Christmas present, I already have a dark navy version from a few years back which I think is slightly longer. This one fits perfectly, a lovely shade of green, as others have noted, though not as appears on website. Another favourite!

Posted by  •  12th January 2021

Fit: Small Fit
* * * - -

Not for those with a prominent stomach

Size 22-24, but carry my weight around my tummy so purchased a size 24 and 26.
The dress itself is gorgeous. I love a pinafore dress, especially corduroy, but sadly they tend not to love me. If you have a prominent stomach, this might not be the dress for you. I found the 24 fitted everywhere but was so tight on my stomach, the 26 was too big everywhere else and was still too tight on my stomach.
A lovely length and there’s no doubt that it’s a quality dress, but the style/material just isnt for me.

Posted by  •  22nd December 2020

Comments:

Dear Chrb1990,

Thanks for your review and we're sorry that the dress wasn't perfect for you this time. We will be sure to pass your feedback on to the design team.

If you haven't already done so, you can pop it back to us using the free post label enclosed in your parcel. We have a 'no quibble' refund policy so we'll arrange your refund just as soon as we receive it.

Best wishes,
The Seasalt Team

Fit: True to Size 
* * * * *

A lovely everyday dress

Well tailored dress, nice shape and quite flattering. Love the pockets. I agree with others the Dark Gust is darker than seems in the photos, which is fine, and also the zip is a little fussy. I was going to say it's a little longer than expected but I see the description says 'falls below the knee', which is correct. I'm sure it used to say 'at the knee'! Anyway, it's lovely (let's hope I don't eat too much over Christmas otherwise it won't fit...)

Posted by  •  20th December 2020

Fit: True to Size 
* * * * -

Sadly. my arthritic fingers couldn’t pull the zip up or down!

I loved the quality style and colour of this pinafore dress but sadly, my wonky arthritic fingers couldn’t grip the zip pull even whilst it was on the hanger. My husband managed to pull the zip down but neither of us could pull it up beyond the bulky bodice seam. The zip pull is tiny! I was really disappointed but I’m afraid I have had to send this back - my first ever Seasalt return - I love all my previous purchases!

Posted by  •  14th December 2020

Comments:

Dear Scots Lass,

Thanks for your review but we're so sorry to hear of your issues with the zip pull. We will be sure to pass your feedback on to the design team.

Best wishes,
The Seasalt Team

Fit: True to Size 
* * * * *

Perfect fit

My first seasalt purchase and absolutely love it. I’m 5ft and the pinafore fits me perfectly.

Would just love for there to be a petite fit in the aprons too

Posted by  •  13th December 2020

Fit: True to Size 
* * * * *

Very Happy

Delivered on time, packaging was all recyclable, no plastic! :) The dress is a great colour, lovely fit and feels 'quality'.

Posted by  •  24th November 2020

Fit: True to Size 
* * * * *

Wonderful Pinafore Dress

Two years ago I bought the High Deck pinafore dress in navy and then in grey in size 8 Regular for my 5'7" frame. I loved them. They fitted so well and I continue to wear them with Larissa shirts. Last year I bought the High Lodge pinafore size 8 in black. That too fits so well but I also bought a size 10 in the Sale to wear over jumpers. This year I was thrilled the High Deck is back and bought size 10.(Pity it is so like the colour Teal of last year's pinafore.) The zip in all of them is challenging but- if I keep calm- it works!
My plea is for more colours in these pinafore dresses and a bit more cheerful than navy, grey, black and dark green/blue. Heartfelt dresses have a wide range of colours I note.

Posted by  •  23rd November 2020

Comments:

Dear PamJ,

Thanks for your lovely review and feedback. We'll be sure to pass your suggestions on to the design team.

Best wishes,
The Seasalt Team

Fit: True to Size 
* * * * -

Sadly returned

I took a chance on ordering this as I wasn't sure about the colour, but it's actually a lot darker than it appears online. I had a problem with the zip as another reviewer mentioned - when you try to move the zip over the "waistband" it sticks and requires quite a bit of force to get over this area then it runs smooth again - probably due to bulk of fabric at seam/join. Because of this I would be concerned that the zip pull might break off!

Otherwise, good fit and great style but this colour just wasn't for me - wish it was in a dark or indigo blue really. Maybe next time??

Posted by  •  18th November 2020

Comments:

Dear AlfaMum,

Thanks for your review and we're sorry to hear of the issues you had with the zip. We will be sure to pass this feedback on to the design team.

If you haven't already done so, you can pop it back to us using the free post label enclosed in your parcel. We have a 'no quibble' refund policy so we'll arrange your refund just as soon as we receive it.

Best wishes,
The Seasalt Team

Fit: True to Size 
* * * * *

Great pinafore

This is a very comfortable, well fitting dress. It can be dressed up or down and looks good in either situation. A wider range of colours would be lovely please.

Posted by  •  12th November 2020

Recently Viewed